helgen

Denna helg så har vi varit i Simrishamn & besökt svärmor, Maarit. Jag hade med mig rocky road-julgodis & hon beställde sådant till påsk också, så antar att hon tyckte om det väldigt mycket, haha.  Alltid kul att höra de, även om rocky road är 2 årings enkelt.. ;) Och så hade vi köpte en dataväska till hennes nya MacBook :)
 
Jag fick en jättefin hjärt-lykta som man hänger i fönstret, tänkte att den passar i köket eller Max fönster. Får se i vilket de blir, sen fick jag röda julkulor, riktigt mörkröd färg, lovely! Jag tänkte sätta upp den lilla granen också men hade inte kulor till den så nu blir den uppsatt imon, ännu mera jul! Ska sätta upp julgardinen i köket imon också, måste göra de. Kunna njuta lite av den också innan allt ska ner igen :( Sen frågade hon om jag ville ha några lila julkulor också i förbifarten & det var klart jag ville de! Så får se om det passar ihop allting i lilla granen eller om jag måste välja.. :/
 
Jhonny fick vantar, riktigt sköna & varma, perfekta nu till vinter-kylan. Necessär, riktigt manlig & fin, gråaktig med lite produkter i den. Sen fick han en grå stor handduk, handdukar har man aldrig för mycket av så. ;) 
 
Vi fick äta julbord på lördag-lunchen med allt som hör till de, riktigt gott! & till kvällen så orkade vi bara äta lite gröt sen gick vi & lade oss vid halv 10, kan ju säga att vi alla var otroligt trötta efter den dagen. 
 
Max fick en nappflaska & en dinglis-nalle av Maarit i julklapp, myspys. :) Nappflaska kan man aldrig få för många av när man inte orkar diska & när man ska ha med sig både i skötväskan, väskan m.m. Kan tänka mig till sommaren som kommer så är det otroligt skönt att ha många flaskor då man måste dricka mycket som ett litet barn. :) 
 
Men nu när vi har varit iväg i 2 helger i rad så ska det blir otroligt skönt att vara hemma nästa helg & sen där efter så är det ju faktiskt julafton & allt vad som händer där runt omkring. :) 
 
Nu kallar en viss herre efter mat, ja Max menar jag.. Tjingeling! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0