kiloras

I snart 4 månader har jag ammat Max, helt sjukt att tiden har gått så fort men det är ju som alla säger också när man får barn "njut, för tiden kmr bara flyga iväg". Ja, man hör på de men man förstår de samtidigt inte. 
Men ska försöka sluta sakta men säkert att amma vid 6 månader ungefär, ska bli ganska skönt, inte bara för att jag slipper vara så fast vid Max hela tiden för att kunna ge honom mat utan jag slipper äta så jävla mycket. Jag tycker jag äter mycket nu men det tycker tydligen inte min kropp. Ja, jag ska vara jobbig nu & säga att jag kan äta hur mkt som helst men jag går ändå ner i vikt. Jag förstår en liiiten bit hur de som har det såhär 24/7 hur pain in the as det är att kämpa ner mat för att de försvinner lika fort som man tuggar, typ.. 
Min vikt sen graviditeten? När jag blev gravid så vägde jag cirka 56 kilo(mkt muskler), precis innan förlossningen så vägde jag 70 kilo, nu i detta läget så väger jag 52 kilo. Ja, jag vet att jag måste gå upp.

Tror att Max tar mina kilo bokstavligt talat, haha. Vi var hos BVC idag & vägde/mätte honom, han väger nu 8820 gram & är 68 cm lång. Och han är inte ens 4 månader än, han blir ju det på lördag :)
 
Skämtade med Jhonny innan & sa att det är tur att vi ska käka julbord 2 dagar i rad nu iaf, höhö. Försöka se lite komik i det hela. 
 
 
"Ät ett extra mellanmål om dagen" 
 
Tjingeling! God Jul ni som läser & håller er uppdaterade om mina vardagsproblem ;) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0