mänskligt vek

Nu när man har börjat få rutin på träning & få med Manda på passena så blir man såklart förskyld, och när jag blir förskyld så får jag alltid ont i halsen som en galning & rösten blir till en transas istället för en kvinna. Kan tänka mig att det är väldigt avtändande för Jhonny och höra en mans röst istället om dagarna, haha! Jhonny börjar känna sig sjuk också & Max börjar låta rosslig i halsen, jag som hade hoppats att Max skulle få slippa de iaf.. :( 
Nu på kvällarna så är Max som jobbigast & när man är sjuk & har hälften så mycket energi själv så tappar man också tålamodet mycket snabbare. Kan ju säga såhär att igår ville jag slänga upp en blocket-annons, men tur väl så glömmer man att de var så jobbigt till morgonen efter. 
 
Förra veckan så bröt jag ihop 2 gånger & stortjöt som en liten flicka, känner mig som världens sämsta mamma & när Jhonny säger att jag är motsatta, världens bästa mamma så vill jag bara gråta ännu mera bara för att jag absolut inte känner mig som något bra.. Men ja, jag försöker övertala mig själv att alla bryter ihop de första året några gånger när de får barn, haha. Man tror att man ska palla trycket med småbarn, men ibland så får man lätta på trycket för att orka stå upp. Man är ju inte mer än mänsklig eller hur?
 
Igår så lyckades Max somna helt av sig själv med bara lite gungning i sängen till hjälp. Kändes som att jag hade vunnit på lotto för en sådan sak, haha. Sen på kvällen så somnade han med nappen i munnen bredvid mig. Det känns som att han blir bara större & större när sådana saker sker. 
 
Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0