Aktiverande sluttamp

Mitt liv för mig är såhär just nu:
träningsnarkoman,
ihjäl arbetande kvinna
&
har energi för en hel armé.
 
Jag tränar Fitnessfighten för augusti månad, på lördag är första vägningen & mätningen.
Kan inte längta mer än vad jag gör nu, tisdag & de är många dagar kvar till helg..
Jag jobbar på ett företag där jag har varit i 2 & 1/2 år, men har nu blivit varslad så jobbar så mycket övertid jag kan för att få ut så mycket som möjligt i sista lön.
Pga fitnessfighten & all dess mat & träning som kommer där efter slutar med att man får tillbaka så mycket energi.
 
 
Så underbart att avsluta denna sommar med träning som man vet att de kommer bli ett resultat som heter duga. Att kunna gå upp lite tidigare för att de är fortfarande ljust ute & använda all tid som man har. 
Att få jobba ända till slutet, hinna se de sista av kollegorna som jobbar kvar på företaget & hinna ta in detta beslut med lite extra tid. 
Men även om jag har blivit bortskämd med att få extra tid att få ta in att allt som jag har kunnat & vetat ska försvinna så har jag enda tryckt bort de, skjutit de ifrån mig. Tänkte den där tanken, "äsch, har jättelänge kvar tills jag ska sluta". Men nu helt plötsligt så har hela sommaren försvunnit & snart är de slutet av augusti.
Var på möte med ett företag som heter trygghetsrådet igår. De var hos dem som jag förstod att snart händer de, de som jag hatar mest av allt. 
Jag blir arbetslös. 
Bara de ordet borde bli förbjudet. 
 
Kanske är det därför jag försöker sluta i topp, träna upp mig, försöka njuta av varenda sekund & bara ta vara på de. För jag vet att snart är de slut.
 
Trygghetsrådet ska tydligen vara bättre än arbetsförmedlingen, samma sak men bättre helt enkelt. 
Får se om de är sant eller inte. 
Ska försöka behålla denna energi som jag har & ta ut den när den behövs, i september när mörkret kommer sakta men säkert. 
 
Nu fick ni veta lite av mina tankar jag har haft de senaste, 
 
Tjingeling!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0