Be uppåt, neråt, höger, vänster, framåt, bakåt

Ungefär så jag känner just nu. Jag ber till alla gudar, väsen, u name it. Till att jag ej blir arbetslös så länge. 
Panikkänsla i de hela? Neeejdå.. De har uppkommit ett jobb ovanför mig där jag sitter nu på Telenor, jag hoppas jag får en chans att få de. De är min chefs andra avdelning som behöver en till då en person ska börja plugga eller vad de var.. 
Jag känner att jag är inte en person som ska vara arbetslös, vem vill de tänker du. Jo, de finns dem personerna också, tyvärr. Eller ska inte säga tyvärr(?), för de är kanske pga dessa personer som gör att de inte blir överfyllt i alla arbetsgivares mailköer när de behöver personal. Borde tacka dem kanske? 
Är bestämt nu att på fredag min sista dag så ska vi käka indiskt på jobbet iallafall, ska bli trevligt! Då kommer några andra & ska lämna in sina sista saker & så med så då ska vi alla samlas.
 
Vi kollade på säng nu i helgen också, helt sjukt vilken skillnad på sängar de finns. Vi gick först till Sova-butiken & där träffade vi på en tjej som har jobbat på Telenor också, riktig trevlig & bra säng-vetare har hon blivit. ;) 
Där fick vi testa en Stjärnbädd, Tempur & hästens säng. Fyfan för Tempur-sängen kan jag bara säga, asläskig säng. Hästens var riktigt skön men helt störda priser, den vi testade kostade 50,000 kr, sen när jag skrattade åt de priset så visade hon oss en som kostade 217,000 kr. Men vafan!? Allvarligt? Jovisst, om jag dagligen skiter ut 100,000 kr varje dag. Sen åkte vi vidare till Mio, Karlskrona Möbler & sedan Sängjätten. Men de på sängjätten sa att vi skulle ligga i varje säng ungefär 10-12 min. Whuuuut! Min sambo som har myror i brallorna klarade inte de, så de fick bli att vi hjälpte oss själva & kikade. 
Men de blev att man gick & jämförde med de i Sova-butiken då dem var skönast & vi hade de stora problemet när jag tyckte de var bekväma så tyckte sambon att de var för mjuka & när han tyckte om dem så tyckte jag den var för hård. Men de bästa i Sova-butiken är att man kunde dela upp så en var hård & den andra delen mjuk. Så vi åkte tillbaka till Sova-butiken & beställde en Stjärnbädd, Diamant. Asskön säng, fin & var perfekt för oss! Jag kommer ej säga hur mycket den kostar här i bloggen, för om ni vill veta de så vill jag se era ansiktsuttryck. ;) 
Men hela detta tog oss ungefär 4 timmar, och min sambo trodde de skulle ta ungefär 1 timme. Japp, tidsoptimist?
Men vi kommer sova som i ett litet rosa moln när vi får sängen. Vi använder redan täcket, ett duntäcke 180 cm brett & våra tempur-kuddar som hjälper oss att sova som små bebisar. Underbart, även om bara min kudde kostade 1,200 kr så var den så jävla värd de. Skulle ta mellan 3-8 veckor att få sängen, men tjejen i butiken sa att de oftast går fort så hoppas på 4 veckor! 
I eftermiddag så blir städning för hela slanten, men 
Nu ska jag suga ut resten av denna dag i Telenorhuset. 
 
Tjingeling!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0