Fyrkantigt sudd

Idag är det den efterlängtade fredagen, då de flesta som har "Svensson"-tider får helg. Och jag kan säga att jag är halvt ledig, ska endast jobba om de ringer & säger att de något system inte fungerar. Hoppas på en tyst söndag hela enkelt då!
Gick tidigare från jobbet idag för att njuta av vädret & hinna se min sambo lite innan svensexan började. När jag blev ensam sen så började jag på ett projekt jag har planerat ett tag. Men bara inte haft suget, tiden eller platsen till de.Men nu när jag är ensam så kunde jag ta upp hela vardagsrumsbordet, så nu är tavlan påbörjad. Skissen är uppe, får se om jag ändrar småsaker på den men i de stora hela så är första steget klart iallafall. Nästa steg är att börja kladda med färg, få den mer levande. De är väl de svåraste, men också de roligaste. Var ju ungefär 3 år sen jag målade eller skissade något allt så var lite ringrostig, så hela mitt golv är nu täckt av använt sudd. Får dammsuga, för de är verkligen överallt.. Hatar att få sådant under fötterna!
 
Då jag är ensam idag så fick jag laga mat, första gången på evigheter känns de som. Så de fick bli kycklingklubba, makaroner & grönsaker. Kycklingklubba är så jädrans gott, man borde äta de mer än vad man gör.
Då jag kör på fitnessfighten så får man inte äta godis så jag köpte lite nötter & får nöja mig med de. Men de är gott & väl bra nog för mig, godis hade nog blivit lite to much just nu då jag ej har ätit socker på snart 10 dagar. Helt annorlunda än vad jag brukar göra!
 
Fick uppleva idag när jag gick hem från jobbet ett evigt stirrande kändes de som.
Var klädd som en "skol-flicka" en vit skjorta utan armar med nitar på, en grå vippig kjol & ballerina. Det var ett dåligt beslut när man skulle gå genom stan, trodde inte killarna kunde glo mer. Säger bara de. Är inte van med sådan uppmärksamhet helt enkelt, endast från sambon & de räcker absolut för mig.
 
Börjar bli uttråkad, och fick nu reda på att min pojk är full. Får väl se hur han är när han kommer hem, ska bli myycket spännande.
Se om de finns någon bra film denna ljuvliga fredag!
 
Tjingeling!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0