Lögner i lögner?

Ännu en dag på jobbet, de är onsdag iallafall så snart är de fredag igen! 
Det är mycket nu, fast ändå inte. Jag måste ringa många samtal & måste börja putsa på mitt CV igen m.m. Så många måsten så jag blir bara mer trött än vad jag är. 
Min sambo & jag har beslutat att vi blir kvar i lilla Kalle-krona. Han har ett jobb här, och ett heltidsjobb är jävligt svårt att få tag i nuförtiden.. Om jobbet är bra? Det är en helt annan femma. 
Jag själv ska ställa mig i kön med alla andra tusentals & söka. & hoppas att något med mig & mina egenskaper/kunskaper är attraktivt att ha med i deras företag. 
Hade varit kul och sätta igång något eget, ett eget företag där man gör något som man älskar. Bah, den drömmen har nog många.. 
Mina arbetskollegor har sagt hela veckan att jag ser trött ut, men jag är inte mer än vanligt trött? Kan de vara så att folk ser mer än vad man känner själv i kroppen? Eller att man ljuger för sig själv att allt är bra men att folk ser igenom de? Många tankar som sagt! Eller så är jag helt enkelt mer trött pga jag blir bara mer stressad nu för jag tänker att jag snart blir arbetslös. 
Något posetivt i alla mina tankar?
Ja, såklart! Jag får mer tid för mina små bebisar snart där hemma, kan ge Smulan mer tid, mer tid än vad jag ger henne idag. & jag kan få bättre band mot Chevelle än vad jag har, semestern gjorde att vi fick bra förhållande mot varandra men när man började jobba igen så försvann de lite. Men så är de ju.. Man är borta mer än 8 timmar per dag så är de klart att man försvinner lite. 
Min kropp & sinne tror att hösten är här, börjar klä på mig fleece & frysa mer. Men nu säger dem att de ska bli jättevarmt igen, VAFAN!?? Visst, jag ska bli glad att de fortfarande är varmt blabla. Men hösten är ju så mysig! Då är man inne lite mer, man har tid för varandra lite mer helt enkelt! Sitta i soffan med en filt, film & godis(eller en nyttigare version så tar man god frukt). Låter inte de härligt!? Så gjorde jag till&med när jag bodde själv. Asgött.
Nu är de strax lunch här på jobbet!
 
Tjingeling! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0