Onyttigt rullande.

Min sambo & jag kör fitnessfighten denna månad, detta innebär att man tränar varje dag & äter nyttigt. Alltså inget med socker eller andra onyttiga tillsatser. 
Men jag förstår nu varför de är så många som inte är nyttiga, som kör på stilen:
- " jag börjar träna efter nyår, de blir mitt nyårslöfte"
- " nu är våren här, nu börjar jag träna & tro att jag blir hulken på 2 månader"
Det är så mycket enklare att bara leva, utan att tänka på vad man ger sin kropp. Vi var ute & körde i helgen då vi skulle kolla på hus & etc. & påvägen så var vi tvungna att äta något, men den "snabbkrogen" vi hittade hade självklart bara snabbmat, såkallad "skräpmat". Nu när man har ätit nyttigt i 10 dagar så kände jag direkt efter någon timme att man mår absolut inte bra av den maten då kroppen är van med BRA mat. 
Det var med denna "upplevelse" som jag fattar varför alla äter onyttigt. De är så jävla svårt att hitta någon nyttig mat ju! Varför då lägga en massa energi på att leta som tokar efter bra mat när man har en massa annan mat framför sig, när man är hungrig så tar man ju vadsom. De vet man själv, då skiter man totalt i om de är 3 kcal eller 3000 kcal i en betta.
"a second on the lips, a lifetime on the hips" brukar man väl säga? de ligger något i de hela. Om man nu äter vad som finns ute på snabbkrogarna. 
Men äntligen så har man nu på vardagarna fått in sina rutiner igen, älskade rutiner. De är underskattade.
 
Men för att prata om något annat, så fyller min älskade pojkvän år idag! Grattis älskling! :) Ska bli kul & se vad han säger om sina presenter som vi har köpt till honom.
Då vi (som sagt) äter nyttigt så ville jag ju att vi skulle kunna äta något också. Så ska försöka mig på en nyttig kaka idag efter jobbet! Tur väl så fanns de bland alla recepten på hemsidan. Lille pöjken ska ju inte straffas allt för mycket för att vi valde just denna månad då han fyller år för att vara nyttiga människor. 
Ikväll så kommer mina 2 bröder, min mamma & hennes sambo & min pojks föräldrar. De blir många folk som får testa för första gången kakan jag ska försöka mig på.. Kommer spy av nervösitet känns de som. 
Berättar recept om de blir bra! 
 
Tjingeling! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0