Blandad kompott

Onsdag & snart halva veckan gått igen, puuh. 
Jobbet bjuder på pepparkakor idag så jag är go & gla som en kexchoklad!
Helgen som gick bestod utav slapp, älskar slapphelger. Där man inte gör ngt viktigt utan bara finns.
Köpte en krans som bestod av granris & lingonris(tror jag). Ska fylla den med lite olika roliga saker & hänga utanför dörren, kom julen så slår vi varandra på käften! 
Nej, men lite mer barnslig där ja.
Jag pysslade lite, fixade julkort & donade med ljus. Ska till Simsalabim & fixa lack till ljusen nästa vecka, den veckan då allt pyssel ska vara klart förhoppningsvis då allt ska fram nästa söndag! Tjollahoppsan!
Mörkret kommer närmre också, nu är det väl mörkt vid runt halv 4 & de roliga i allt är att varje år så blir man lika överasskad att de går så snabbt att de bli mörkt. Om de är fint väder när de väl är ljust ute? Nejdå, de är molnigt som i en skål med gröt, lika fluffigt & man ser lika lite igenom de. Så alltså så är de inte ljust ute heller när de väl är dag, japp, så är det i dagens Sverige! 
Mina ljus från partylite har kommit nu iaf, ska se om jag kan hämta dem hos Stina ikväll, hihi. :D Då ska de lukta jul hos oss också, banne mig. Vi ska spy jul efter December-månad. Tror du vi kommer lyckas? De tror jag..
Ska bara försöka hitta alla jul-saker uppe i vårt fullproppade lilla rum uppe på vinden. Yepp, good luck Chuck. Och jhonny lade granen lääääängst in så allt måste ut innan vi får fram de, woho.
I helgen så ska vi till Skåne & träffa jhonnys mamma, hon bor ju där nu så de ska bli trevligt. :) På lördagen så ska vi på ngn sorts julmarknad som är gigantisk, ska bli mycket spännande. Kanske är tur att jag inte har fått lönen än? Hah!
Blondinbella har fått barn, en son. Han ska heta Gillis, alltså, jag vet inte.. Visst, de rimmar inte på ngt hemskt som tex. Britta. Men Gillis? Nää, inget namn som faller fint i min öron.. Men kul att de har blivit föräldrar iaf, ska bli roligt att läsa hur allting går också.
Har varit på Tupperware-party för första gången förra veckan också, omg säger jag bara. Alla dessa bunkar?! Jag köpte en vattenflaska till jobbet iaf, potatismosare, liten kanna & sprits. De som jag behöver & tänkt lite i vardagen att fan, de behöver jag nu. Som en potatismosare, mmh, gott med potatismos men om de ej finns ngn mosare så går de inte så jävla enkelt att fixa de! Men snart, den 27de tror jag vi skulle få vara saker. :)
 
Snart lunch! Mat sen pepparkakor, fy vad gott. 
Tjingeling! 
 


Kommentarer
Malin

Granen kan man lösa lätt, köp en äkta istället :)
mmmm julemys :D

Måste oxå prioritera att julpyssla o fixa kransar... de e så mysigt :)
Haha flumnisse :P

Svar: Haha, neeje, inte en äkta gran än. ;)
Therese Albertsson

2013-11-20 @ 15:53:51
URL: http://malinryke.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0