Jul-pynta

Julen kommer allt närmre & de känns som varenda människa jag träffar längtar extra mycket till julen, & förra året så har jag för mig att varenda människa bara ville spy på julen. Eller minns jag fel? 
Kan de vara för att värmen fanns i Sverige länge för en gångs skull, man får ändå tänka att de var ganska behagligt ute ända tills i slutet av oktober. Om man jämför med förra året så var de nästan snö vid denna tiden? Konstigt hur allting kan bli upp&ner varje år, att de kan bli så olika från år till år, de är ju inte direkt så att de tar olika tid för jordklotet att resa ett varje runt, men ändå så är det så olika för oss med värme & kyla. Det går inte riktigt ihop i min hjärna. 
Denna onsdag(skrev precis söndag, wtf?!) så har jag pysslat, blev väldigt sugen på det, vet att jag kommer få pyssla väldigt mycket i helgen också men de är mer storplock. Mysigt med att pyssla litet ibland. :) 
 Här är min krans som jag ska chansa & hänga ut vid vår ytterdörr, 2 tomtar, en uggla, kanel, apelsin & ett rött hängande hjärta. Lite lagom roligt tycker jag!
 
Våran fina julgardin som hänger i köket, som troligtvis behöver en pinne så de blir rakt men samtidigt tyckte jag de var lite gulligt att de inte var helt rakt längst ner? Vet inte, har inte riktigt bestämt mig än vad jag tycker om de.. 
 
Våran julgardin i vardagsrummet, jag vet, de blev lite mörkt men så är det vid denna tid på vintern. Då är de alltid mörkt när man väl är hemma! Men ni får också se hur mysigt det är, lite ljus & ljusa gardiner som lättar upp allt!
Vill bara visa våran papp-figur som är ett ren-huvud. Ska måla de antingen mörkrött med vit halsduk runt sig hängandes ovanför tvn, eller vitt huvud & röda julkulor runt halsen. Kan inte bestämma mig där heller, men tror de lutar åt vitt huvud med röda julkulor. De låter så himla fint. :) 
Pysslat med ljus också, så ska jag ha det på vardagsrumsbordet. Självklart ljus med underbar doft & resten vita vanliga. Så blir det såhär:
 
Kommer komma upp mycket mer än detta, men det är bara november, så ska inte fusk-starta allt för mycket än.
Det mesta som vi hinner ska upp på söndag i helgen, det ska bli kul. :) Få allting gjort & sen om det är något mer som man kommer på så kan man ta det när det kommer. 
Men det är väldigt roligt samtidigt att en sådan deppig månad som december då den är som mörkast under hela året så är det likaså den mysigaste, men visst, människan i sig vill ju alltid få det till det bättre så vi försöker se det på den posetiva sidan. 
 
Men nu börjar jag bli trött, torsdag imorgon, då blir det en dag mindre till helg. 
 
Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0