Fyllda veckor

Dessa veckor har bestått utav massa förberedelser, firande & jobb. 
För att jag fyllde år den 2 oktober, förra onsdagen. Den dagen jobbade jag halvdag, min egna regel som jag alltid har haft sen jag började på Telenor är att jag ska vara ledig. Men då jag började på ny avdelning så tänkte jag att halvdag räcker, så jag gick hem vid 12 & njöt av min egna dag hemma, inte bara på jobbet som man brukar. 
Så sambon kom & hämtade mig, som vanligt, så bestämde vi oss att köpa ny bil, så kul! Så nu har vi en Volvo, C30, trooor jag den heter. Jag & bilar, de går fan inte ihop. 
Sen hade jag sagt till mamma att vi skulle till Tingsryd & kolla på bilar men då vi bestämde oss att köpa den vi lånade så behövde vi ej det. Så då kom mamma hem till oss när vi satt & åt då hon hade planerat att överasska mig med rosor på matbordet när vi kom hem från Tingsryd så de vart att hon blev överasskad istället. Var riktigt roligt!
Så vi gick allihopa ner till Hundbiten med Chevellen & kollade på kläder till henne, och hittade en rosa/vit-randig tröja & ett svart hundtäcke, lite tunt men de blir en perfekt kombo när vintern kommer. Och nu till hösten så kan man ha antingen täcket eller tröjan. Så ja, nu har vi en chihuahua med kläder, men de behövs, tro mig. 
Hon är snart 7 månader den lille tösabiten, helt sjukt.. Och Smulan är bara 4 år såg jag när jag kollade igenom hennes papper, trodde hon var 5-6 år, haha. Påtal om Smulan så mår hon bra nu, förra måndagen så var vi med henne hos veterinären & kollade men allting har varit bra sen dess. De var nog bara lite stress för allt nytt vi klämde in i lägenheten..
 
Denna fredagskväll så har jag bakat & bakat ännu mer, men de är riktigt roligt så de var inte tråkigt någon gång!
Jag gjorde kakor & cake pops, och på cake popsen gjorde jag små prinsess-kronor som ska smycka dem. Kommer nog bli fint, förhoppningsvis. Jag har 2 smakprovare & de gav det godkänt så jag känner mig lite säkrare så ingen kommer spotta ut de över halva bordet & på någon mittemot. Har sett för mycket film tror jag.. haha.
 
Ja, kalas imorgon & då kommer all släkt & familj. Ska bli riktigt roligt att uppleva detta kalas. :) 
 
Kanelbullens dag idag & det resulterade i att de var bullar & tårta på jobbet idag, mmh. 
 
Lägger upp bilder på kalas nästa vecka troligtvis, ska på dop för min kusins barn på söndagen. Så fullt upp hela helgen!
HELG! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0