ikea-helg

Denna helgen har bestått utav ikea & bygga ihop allt. Då känns de som att vi ändå inte är klara än, men de är nog för att alla "gamla" möbler är i lägenheten ännu också, lägenheten blev helt plötsligt liten. 
Men vi fick med oss ett litet växthus som nu står i köksfönstret, nya kakeldekor på kökskaklet, skrivbord, skoskåp, spegel & en pedistal. Ska försöka hitta någon fin kappa till köksfönstret också så är jag nöjd i köket, vi ska köpa nytt matbord & stolar men de blir senare i framtiden. 
I sovrummet ska vi köpa vägghållare till tvn då den ska upp mittemot den nya sängen som kommer om några veckor! Och sängbord ska köpas också nästa månad. 
Vi såg att soffan börjar ta lite kål nu då Smulan alltid kloar på ett & samma ställe alla dessa år, så nu har de blivit ett liitet hål. Får fixa de tills vi kan köpa ny, om ungefär 1 år eller så, haha.
Lite småprylar ska vi köpa nästa månad också, sådana småsaker som gör hemmet hemtrevligt. 
Men i de stora hela så har vi fått de väldigt fint nu, bilder kommer upp i veckan då jag ej kan fota nu när allt är uppe & de är mörkt ute. Blir inga bra bilder, de blir mörkt så snabbt ju. :( 
Menmen, skrivbordet vi hade kollat på först på Ikeas-hemsida såg inte bra ut i verkligheten. Men vi hittade ett mycket finare men fan mycket dyrare iallafall så blev de ett litet längre skrivbord. 180 cm långt, så den fick preciiis plats i Jhonnys bil. Haha! De blev att mamma som är kortare än Jhonny att köra bilen från Kalmar hem. Så vi fick skippa att köpa alla kuddar & överdrag, får köpa de nästa månad så ska till Ikea nästa månad igen! 
 
Men då har denna helg också gått, så tråkigt.. Men jag är tacksam för jobb, att ha rutin på mitt liv. Men fredagskänslan, den är så jädrans god. Man känner i hela huset hur alla känner en lättnad att slippa gå till jobbet på 2 hela dagar. Oslagbar känsla.
Men nu har vi fått de väldigt fint i hemmet så nu börjar jag bli redo för att få hem folk, festen är nästa helg så i veckan blir de planering för fulla muggar. Fixa Spotify-listan, köpa alla saker till de & städa. Nästa helg ändå så blir de kalas & detta året blir de faktiskt väldigt roligt! Jhonny & min släkt/familj ska fira mig :) 
Men de är en heel veckas jobb kvar innan allt startar så de är bara att vänta & njuta av dagarna kvar.
 
Tjingeling! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0