allt löser sig

Dagen igår ordnade sig och slutade rätt bra, tycker jag. :)
Flytten sker den 1 Juni, då har vi alltså nästan 2 månader på oss att packa och planera så de är skönt, och Ullared&Göteborgs-trippen sker den 1 Maj. Så vi hinner köpa på oss ännu mer & ha ännu mer att flytta, haha.
Men samtidigt skönt att inte ha en gigantisk mage kanske när allting ska hända. 
Jo, var på intervjun igår kl 3, det gick bra tycker jag. Riktigt svåra frågor ibland men en rolig erfarenhet rikare är jag nu iaf, han ville ha en referens från Uniflex också så får helt enkelt försöka få tag på dem. Så mycket som jag har ringt dem nu efter jag har slutat har jag aldrig gjort när jag var anställd utav dem, helt sjukt..
Hur tog arbetsgivaren att jag är gravid då? Tror att han blev ganska chockad men han visade inte jättemycket, han räknade mer på månaderna men samtidigt så var jobbet bara till september så isåfall så hinner jag ju jobba den tiden. Men som sagt, jag tror absolut inte att jag kommer få detta jobb. Graviditet är inte jätteattraktivt till en nyanställning. Mer roligt att få uppleva hur en anställningsintervju går till :) Och få skriva det på aktivitetsrapporten att jag har varit på intervju, det är inte varje månad direkt!
Annars på förmiddagen/lunch så var jag hos Elin och plockade lite barnkläder som fungerar till det kommande, roligt att kolla på alla söta kläder. Jhonny har köpt ett par bebis-skor, han kunde inte låta bli, ett par likadana skor som han själv har. Japp, får väl erkänna att de är jäkligt gulligt. ;)
 
Våra nya fastighetsägare sa att tapeterna är uppe nu men golven i köket och tydligen i sovrummet ska bytas ut också men att mattläggaren är sjuk och mattorna har ej kommit än. Men hon sa att de har blivit jättefint med de nya tapeterna så hon hade till&med fotat det, då blir man lite taggad inför flytt och allt när de säger att de har blivit jättebra med de nya tapeterna och att lägenheten har fått sig ett riktigt lyft! Hon sa att vi får komma upp och hämta en nyckel så vi kan gå och kolla hur allt har blivit så de ska vi göra idag, aldrig haft bättre fastighetsägare innan än dessa, helt otroligt! Men ja, man är lite nyfiken på vad för golv de ska lägga i sovrummet.. Hm.. 
 
Kvällen slutade igår på Stars n stripes, bjöd min man på 3-rätters middag, tyckte att han förtjänade de då han är världens bästa sambo. :)
Så vi kom precis dit när de öppnade vid 17, började på nachos-tallrik med olika dipper, sen åt jag entrecote med strips och chilibea och Jhonny tog en hamburgare. Efterrätt så tog jag en blåbärspaj med glass, och Jhonny testade deras brownies. Och helt plötsligt var klockan efter 19 så vi traskade/haltade hemåt, Jhonny hade jätteont i benen efter träning och jag hade jätteont i ryggen för har suttit konstigt/gravid. Om jag inte såg gravid ut innan så såg jag ut som jag hade ätit en ballong igår efter all mat, haha. 
 
Tjing! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0