klockrent

Denna torsdag blev en liten städdag för mig, jag dammsög+ alla lister m handdammsugaren, moppade alla golv & gjorde rent badrummet. Allt innan klockan slog 12, skönt att ha allt klart till lång-helgen. Då pojken är ledig imorgon också så vill man inte lägga tid på städning då. 
 
Sen vid lunch så bytte vi påskägg, jag fick ett träningslinne som jag har kikat på, så jag provkörde det efter lunch då vi gick & tränade. Det fick bli promenad på löpbandet idag då jag ska provköra Milon med 2 varv imon så vill inte slutköra något muskelparti. Och linnet var iallafall riktigt skönt, även om de är ett tajt linne, inget för en gravid så var de skönt ändå, åkte inte upp lika lätt som ett annat linne jag har.. 
Vad gav jag sambon då? Jo, jag hade köpt ett par bebis-byxor som var allt för fina för att jag inte skulle kunna köpa dem, shower gel/shampoo då han alltid är lat & använder vanligt schampoo för både huvud & kropp så fick han en sådan produkt som är gjord för att bli använd på både huvud&kropp & ett vax för hans tjocka fluff på skallen. Lite småplock helt enkelt :)
 
Vi fick hem ett nytt avtal för lägenheten idag, då det stod på det gamla avtalet att inflytt skulle ske den 1/7 så fick vi ett nytt där de står inflytt 1/6 istället. Och de är så snälla och inte bara skickar med avtalet, en hyresavi utan ett kyvert som redan har frimärken fastklistrade och där hon har skrivit i vilken adress det ska till så det enda vi behöver göra är att skriva under sen kan vi posta det direkt utan att göra något mer. Riktigt bekvämt får jag säga! 
 
Gårdagen så var jag hos barnmorskan en stund och fick lite info & fick ställa lite mer frågor som har kommit upp påvägen. Så nu är nästa möte bokat & glukos belastningen inbokat också, pirrigt värre ja! 
Nästa möte så ska de börja mäta magen, lyssna på hjärtljud & väga tunga mig. Haha, ja, de ska bli riktigt kul & se hur stor man blir tillslut. Min mammas reaktion efter hon träffade mig igår var "Men herregud, vilken stor mage, du är väl bara i 4 eller 5 månaden!?" Men när jag rättade henne så sa hon att ja men då är de nog korrekt storlek. ;)
Glukos belastningen sa jag först att de ska Jhonny också få genomlida tillsammans med mig, men barnmorskan sa att på de 2 timmarna efter jag har druckit upp all sockerlösning så kommer jag sitta i ett litet rum tillsammans med några andra gravida & få småprata & kolla på en film om amning så jag låter Jhonny få skippa detta för denna gången då... ;P Håller tummarna att jag ej spyr upp det! Även om man inte ens fick dricka vatten innan man skulle dit, och jag som är jääääättehungrig varje morgon, kommer ju dö av hunger.. 
 


Kommentarer
Anonym

Hihihihi men du vet att om du spyr upp allt då e de bara att boka en ny tid o göra om allt igen ;)
Men kul att det händer lite mer på mötena nu!
Du får göra en egen sockerlösning till honom hemma sen ;)
Kramisen

Svar: Haha, jo de är ju askul verkligen, få gå dit 2 ggr svinhungrig, Nää :P ja, nu börjar de hända grejer! ;) vilken smart ide! De ska jag göra! Kram
Therese Albertsson

2014-04-18 @ 09:18:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0