Träning

Från att precis i julas kunna göra en chin-up helt själv, känna den lyckan till nu & ha haft ett uppehåll från jul till Mars, det går snabbt nerför, tyvärr. :( Men då jag har varit så stark så har kroppen tur väl mina styrke-celler kvar, de ska bara pumpas upp igen som en liten uppblåsbar madrass kan man tänka sig. ;) 
 
Hur går min träning nu då? Har kört i 3-4 veckor nu. Jag har legat på runt 3-4 ggr/veckan, ganska nöjd över det. Har kört lite kondition, armar, rygg, ben-pass. Lite allt möjligt, men samtidigt som jag tränar så är jag livrädd för att något ska hända barnet. På något sätt så vet jag att det gör det egentligen inte, därför jag fortsätter, men samtidigt så finns den där lilla rösten som säger "Men tänk om..."
Jag har fått upp lite bättre kondition nu, första gången på wavesen så fick jag syrebrist(känns de som) ungefär efter 53 sekunder, och nu har det gått en liten stund efter så nu börjar jag bli trött när de börjar gå upp mot 2 minuter ungefär. En bra förbättring enligt mig själv, så länge jag är nöjd så. ;) 
Men, idag så testade jag på en ny variant på Wellness som heter Milon, som innebär att de är 3 maskiner styrka, sen kondis, sen 3 andra maskiner styrka sen sista kondis på cykel. Detta är runt som i en ring så man ska gå runt, 1 varv tar ungefär 17 minuter att ta sig igenom och med sitt personliga kort så sätter man de i maskinen som har vilka vikter och hur maskinen ska vara för min kropp, så kör man styrka i 1 minut sen tar man nästa och kondition är 4 minuter. 
Jag är en sådan person som har väldigt svårt att svettas, även om jag tar i för kung & fosterland och har arbetat mig slut så syns det ej på mig. Ja, men vad bra för dig tänker du kanske, så behöver inte du skämmas för svettcirklar. Ja, men när man har jobbat häcken av sig & man är helt slut och man är bara lite röd i ansiktet då tycker ju folk att man är helt störd för jag svettas ju inte, jag har inte jobbat då! Om man inte svettas, då har man inte jobbat enligt vissa människor. Tänk då på oss som kan knappt svettas efter ett pass.
Men, jag skulle inte klaga på detta, att jag knappt svettas, haha! Jag skulle komma fram till att efter jag har kört 1 varv med Milon, då fanns de en liten svettrand under mina tuttar! Fatta vilken lycka jag kände, haha! Alltså så var jag riiiiktigt slut i min kropp. Så jag satte upp mig på det & ska köra det 2 varv/2 ggr/veckan, det är max vad man får köra då Milon tar så pass mycket på kroppen, men man får själv välja vad man gör resten av dagarna mellan, man ska ha 3 dagar mellan Milon-passet. Så ska köra ett sådant pass på fredag, ska bli riktigt rolig att testa själv!
 
Tjing!
 
 


Kommentarer
Din älskling

Nä älskling, du har ju mig som svettas så det räcker och blir över för 10 pers istället ;)

Svar: Haha, sant ;)
Therese Albertsson

2014-04-15 @ 22:35:35
URL: http://www.thekonkanproject.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0