Kalas/födelsedag

Vi hade då kalas för min bror Daniel & sambo Jhonny i söndags, kakorna blev inte som planerat kanske men de var goda iallafall! Kalaset blev lyckat tycker jag, alla hade trevligt & jag fick visa de roliga bodisarna som jag fick från babyshowern & den nya barnstolen som vi köpte i lördags. :)
 
Jag visar bilder på kakorna, (tackar gud att jag inte hör era skratt.. )
 
Den översta skulle bli hallon/päron cupcake, de blev en flatmuffins som vi kallar det.. Nej, har inte tagit en betta utan den ser ut så... Jävla dåliga formar..
Den understa skulle bli brownies, de blev en platt kaka...
Såhär skulle de se ut:
 
Som sagt, de blev goda iallafall.. & de blir mos i magen ändå, haha!
Tårtan blev precis som på bilden i min hjärna iaf, hann inte ta bild på den innan folk tog av den så tog på boken eftersom den var nästan likadan så, haha. Var mycket stolt över den! ;)
 
Jag hade inte ätbara blommor på dock, kände att de var lite over kill. Den hette flädercheesecake som undrar.
 
Måste bara visa upp denna fina bild som jag lyckades ta (helt sjukt jag vet), gosa is the shit i våran familj. :)
Mannen fyllde ju år igår så fick ge honom hans presenter då, alltid lika kul när ngn fyller år! En träningsväska som han hade kollat på i evigheter & ngr träningstabletter som han önskade sig fick han, sen försökte jag om han ville ha ngt speciellt & äta på sin dag, men nä, tacos ville han ha, något som tar typ 5 minuter att tillaga.. Denna dag så skulle vi på studiebesök hos förlossningen/BB också så det var roligt(?), vet inte om man kan säga roligt men informerande kanske? Haha, skönt att veta liite mer & se hur allt ser ut. 
På lunchen så ville han ha glass så då gick vi till Gelato & satt på deras uteservering, blåser lite kallare nu men så fort man kmr ut i solen igen så blir det skönt. 
Han beställde en kamera i helgen så den kom lyckligtvis på hans födelsedag så efter studiebesöket så hämtade vi hem den från Hemköp så den pillade han med resten av kvällen & filmade. Kan vara kul att ha när man ska komma ihåg alla tillfällen när M gör något skoj sen. :) 
 
Snabb version av kalaset/födelsedagen. Nu blire strax lunch här! 
 
Tjingeling!
 


Kommentarer
Malin

Ja men huvudsaken är att kakorna är goda... hihi men ja jag förstår din frustration på cupcakesen ;)

Kul med en ny kamera, den kommer ni att använda mycket när fisen väl behagar att komma ut sen :)
Fotopromenader sen då om du får sno kameran ibland ;)
kramisen

2014-08-13 @ 15:11:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0