Mående

Alla dagar är olika nu för tiden med mitt mående, kan ju vara för att jag är på sista etappen för min graviditet men det har inte stoppat mig innan så varför nu tänker jag.. Idag är en utav de sämre dagarna, då jag bara är småtrött & kan irretera mig på småsaker som annars inte hade varit ngt jag hade orkat lägga energi/tankar på.
 
För att jag inte bara ska sitta framför tvn & halvdö så gjorde jag Jhonnys & Daniels kalas"tårta" idag, den kan göras innan & frysas in tur väl, jag gjorde en flädercheesecake, Jhonny älskar fläder så när jag väl hittade de receptet så var det ju självklart att jag skulle göra den åt honom på hans kalas. :) 
 
Jag har aldrig arbetat med gelatin förrut så att arbeta med det för första gången när man ska göra 2 pers tårta var väl inte så smart tänkt men det kan inte bli mer än skit så, haha. Än så länge ser den bra ut iallafall!
Ska baka 2 olika sorters kakor imorgon också, aldrig gjort dem heller innan så ska bli spännande. De låter förbaskat goda. (bilder kommer upp efter kalaset på söndag. ;) 
 
För att jag är extra trött idag kan vara för att jag gick på stan några timmar igår med Jenny & Manda, börjar kännas som att man är utbränd, om man gör för jobbiga saker dagen innan så får man betala för det dagen efter. 
Jhonny kom på den smarta ideén att vi skulle ha pizza till middag ikväll, lät otroligt skönt i mina öron. Har småträningsvärk i vaderna idag & att stå upp & laga mat också gjorde mig lite mer trött, haha. Inget som jag vill erkänna högt kanske.. 
Innan lunch idag så fick jag en jätteläskig känsla/svängning i kroppen. Jag satt & slog in paket medans jag väntade på att tårtan skulle stelna/kylas ner och då började jag helt plötsligt kallsvettas & skaka som fasen i händerna, de hjälpte att äta lunch sen men jag har aldrig fått det så, en hungerkänsla borde ju komma före det tycker jag.. Helmysko!
 
Idag är det exakt 3 veckor kvar till datumsatt förlossning. Mycket spännande! 
 
Tjingeling.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0