mage

Var på Åhlens idag för att fixa till de sista presenterna för augusti-barnen & när jag skulle betala hos butiksbiträdet så sa hon mellan betalningen & packning av varor "Vilken söt mage du har, är det snart eller är det 2?" 
Jag blev helt paff & sa tack & att de är snart.
Haha, ja, man har kanske en söt mage då, även om man hör det från alla sina vänner & släktingar så är det alltid lite annorlunda att få höra det från en helt främmande människa. 
Men nu är jag klar med alla presenter för stunden iallafall, väldigt skönt! :) 
 
När jag gick hem så diskade jag upp & gjorde fint i köket, dammsög hela lägenheten & moppade av, sen satte jag på dunderfläkten i vardagsrummet & njöt av en kesella i de kalla som uppkom från fläkten. Sen när Jhonny kom hem så la vi oss i sängen & pratade & sen när han ringde sin mamma så tog jag en ultra powernap, behövde en sådan igår också så antar att jag behöver ta en liten paus mitt på dagen för att orka med resterande av dagen. 
 
 
 
De senaste veckan så har jag försökt hitta inspiration till att göra nya middagar, är lite trött på samma vanliga hela tiden. Vill ut på djupt vatten & testa nya smaker ;)
Så jag gjorde en ny middag idag från ett recept från en bok som vi fick av min pappa i julas, världens bästa kokbok! Vi hade lite matvaror kvar från i helgen som jag tyckte vi skulle använda upp så som dill som annars skulle slängas tex. Receptet heter Pasta m skinka & citron. Men jag använde kyckling istället då vi inte hade ngn skinka & det gick lika bra! Jhonny åt otroligt fort & sa att de var väldigt gott så jag antar att jag fick en fullpott. ;) Då vet jag att man kan göra det flera gånger, 1 recept till som man kan variera med mot all annan "vardagsmat".
Funderar på att göra fylld paprika imorgon, mamma gjorde de när vi bodde allihopa senast så var ett tag sen som jag åt det. Det är förbaskat gott, har aldrig gjort de själv så får se hur det blir! Kan ju inte bli mer än skit. ;P
 
Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0