Obeslutsam

Nu den sista tiden innan man har en unge i famnen istället för i magen så vet jag inte riktigt hur jag ska göra med all tid.. Jag ska ta de lugnt & vila upp inför förlossningen, men samtidigt vill jag boka in allt möjligt då jag har all denna tid & vill hinna göra så mycket som möjligt nu innan jag blir uppbokad av hemmatid & jag vill att tiden ska gå fort, när man bara tar de lugnt & vilar så går ju tiden så förbaskat långsamt & 1 dag kan kännas som en vecka..
Väldigt jobbigt dilemma kan man ju säga, nu har alla börjat jobba igen också så det blir svårare att försöka göra något spontant 1 dag med ngn, då isåfall får man göra det själv & hur kul är det.. Ganska sjukt hur alla har lyckats pricka in exakt samma vecka att börja jobba. 
 
Nu när skärgårdsfesten har varit så kändes stan väldigt död & öde när jag var ute med Chevelle imorse, det kändes som att staden levde för en gångs skull med alla festligheter men sen kom zombies & förstörde allt. 
Började fundera på om det är någon mer "marknad/festlighet" nu innan sommaren försvinner men kom inte på ngn, har jag missat ngt eller är det helt slut nu? :( Gud så deppigt isåfall..
 
Igår så fick Jhonny den busiga idén att vi skulle åka ut till mamma & överasska henne, jag hade precis pratat med henne på telefon & då fick jag ju samtidigt reda på att de hade inget planerat för deras söndag så vi åkte till Lidl & köpte världens godaste kaka, & körde ut, Chevelle hann ju springa & överasska mamma på deras trädgård innan vi hann komma in innanför grinden men hon blev väldigt glad när vi kom. Alltid lika roligt att överasska folk! Själv så blir jag alltid lika blödig när ngn överasskning väntar mig så det är roligare att veta om planen före ibland. ;P
Det slutade med iallafall med att vi åt middag med dem & vi kom hem vid halv 7 tiden på kvällen. Tiden gick så fort när vi satt ute & pratade, men det var bara kul. :) Mammas hund Lilo & chevelle fick leka av sig så de båda var nog lika trötta på kvällen sen.
 
Nu ska jag nog försöka påbörja denna dag också, tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0