Bitter?

Dagarna som arbetslös går långsamt fram, lite dötid som man måste ha ihjäl om dagarna & på tv går program som "sjunde himlen", snälla död mig hellre. Haha.
Alla andra jobbar eller bor inte här längre så de går inte heller, och idag så regnade det heeela dagen. Så inte roligt att gå ut heller, för den så rena & friska luften..
söka jobb då? Jo, gjorde det i måndags förmiddag på de jobb som fanns. Gick ganska fort.. Skällde ganska mycket på dessa hemsidor där man ska fylla i all info som redan finns om de bara läser mitt CV, jävla pucko som kom på de där.. Han borde bli arbetslös & själv få fylla i allt de där som tar minst 40 minuter. Men du är ju arbetslös du har aaaaall tid i världen ja, visst de men jag vill inte lägga den på sådan här skit när jag har gjort ett ganska bra CV! Bah, ja, var nära att hela datorn åkte ut för att när jag hade fyllt i allt så kraschade deras hemsida, de fick inte ett så proffsigt mail skickat till sig sedan... S-U-C-K
mailade min förra arbetsgivare igår också, inte så jättetrevlig då heller, anger issue, ser ett lite mönster här nu.. Haha! Om mitt arbetsgivarintyg då jag måste ha detta för trygghetsrådet & ännu viktigare a-kassan så jag får pengar. Men de tänker väl inte en arbetare på som får sin månliga lön varje månad in på sitt konto. Ja, jag är redan jävligt trött på att vara arbetslös & jag är en bitterfitta på allt & alla. Take it or leave it. 
 
Något annat, roligt som händer? Ja! Ska till malmö på fredag & bo på hotell med min finfina sambo, äta lite på en restaurang & bara njuta. Ska bo på samma hotell som vi gjorde när vi firade 1 år, var ett helt perfekt & mysigt hotell för oss. Är precis mitt i centrum, går någon meter så är man på lilla torg. Asbra :) 
På lördagen så blire fönstershopping & äta på vapiano, love it! Ska träffa jhonnys malmö kompis Anders & hans tjej Ann-Sofie, ett helt underbar tjej som är runt min ålder & har en bra humor, en vettig person. Inte så ofta man träffar på de, har hört alldeles för ofta då killar träffar helt fucked up-tjejer som man ej klarar av. Jag är glad helt enkelt :) 
 
Något mer denna vecka, ja, ska på en heldags utbildning på torsdag om hur man skriver ett cv & personligt brev. Tänkte att man kan väl aldrig lära sig för mycket & få lite tips kanske. 9-16, jippie. håller tummarna att de kanske är någon rolig man kan prata med där.
fredagförmiddag är de arbetsförmedlings möte med info. Får se vad de är för ngt. Direkt där efter så åker vi till malmö :) chevelle ska vara hos jhonnys mamma så länge, hon får inte träffa henne lika ofta då hon har flyttat till simrishamn nu, men hon tog gärna chevelle, förstår jag också, vem kan säga nej till den lilla söta sälungen :D
 
Nu ska jag käka rostad macka med marmelad på, mums! Tjingeling! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0