Hejdå?

Idag är de första dagen som arbetslös & de menas med att de ska ske ett obligatoriskt möte till arbetsförmedlingen. Skitkul. Ännu roligare var ju att få gubben som inte visste vart han hade arslet skulle hjälpa mig. 
Innan jag gick dit så var jag på ett möte med min förra arbetsgivare. Var inte jätteinformativt, men satt där & såg glad ut ändå. Sen får vi se hur allting fortgår & slutar. 
Efter denna förmiddag så gick jag till doktorn, var ett besök som jag kanske kommer berätta om vad detta handlade om senare. Men jag kan säga såhär iallafall att när jag tog blodprov så grät jag endast, inget skrik, inget sparkande, inget psykbrott. Det går sakta men säkert framåt i min utveckling mot sprutfobin.. 
Min sista dag på Telenor så fick jag riktigt fina saker av mina sista kollegor, 
Jag har haft kundtjänst, support, trafik & avtals-kollegor & alla är underbara på sitt sätt. När jag tog mina sista steg ut så var de lite bitterljuvt, då jag har lagt ngr år på de företaget & arbetat mig uppåt för att komma någonstans så är det så enkelt för ett företag att avsluta allt utan ett tack från själva företaget. 
Vet inte vad jag ska säga, kanske kommer jag tillbaka, vi vet alla att man behöver pengar för att kunna överleva. Tyvärr. 
Vad var de för något jag fick då? Jo, jag fick en rosa kruka med en blomma i, smycke, en likadan rosa skål med godis i & ett vykort där de stod att kollegorna skulle sakna mig. Riktigt underbart :) 

Nu börjar jag bli fruktansvärt hungrig. Dags att trolla fram piskan & se till att min sambo jobbar fortare med våran mat som vi har jagat fram! Höhö. 
Tjingeling! 


Kommentarer
Malin

Ja jag kommer att sakna dig iallafal, gör det redan!! :)
Duktig du e om inte skrek :P det går framåt....!!
ses när vi ses! kramis

Svar: Hehe, kul å höra :) de gör vi :) kram
Therese Albertsson

2014-02-04 @ 08:08:55
URL: http://malinryke.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0