What goes around comes around

Onsdag idag, redan halva veckan gått. Om jag längtar till helg? Nja, alla dagar är likadana nu så inget som är skillnad på onsdag som en lördag. Jo, livligheten på stan kanske. Gick en runda i förmiddags då jag skulle köpa en present till mamma som fyller år på fredag, och daaaamn vad dött de är. Haha! Trodde de hade skett en zombie-attack eller något. More space for me!
Var nere i grönsakshandlarn och köpte lite clementiner & äpplen, och de var perfekta äpplen. Sådana som är inte stenhårda men hårda så de krispar när man tar en tugga. Helt perfekta! Clementinerna var goda också enligt sambon, får se när jag testar dem & om de får godkänt i mitt test. Men är mycket nöjd att de perfekta äpplena ej är så långt borta från mig nu, senast jag mötte dem så var de på Telenor. :(
På tal om Telenor, de som slog min tanke idag är att jag kommer sakna Pastavagnen, deras apgoda kycklingcurry med ris! Någon som vet om de har någon mat liknande i stan?! Annars om de krisar så får man väl ta en promenad till våren bara för den godingen.. 
Tänkte göra ett grattis-kort till mamma på födelsedagen också. Meen, har redan hunnit komma in i de där "meen, jag gick på stan i en timme idag, hur ska jag hinna med att scrapa då också?!" Ja, verkligen pinsamt men de är sant. Nä, ska nog hinna med de också idag. 
Ska träffa manda ikväll också, åh så kul! Får se vad vi hittar på, om jag tror rätt så blire nog en fika. Ungefär allt jag orkar med om kvällarna, haha. 
Vad ska man äta för middag idag då? Fick ju alltid lite inspo av kollegorna på jobbet men ja.. Nu är det som de är. Söka #mat på instagram istället? Haha! 
 
Det som sken upp min kväll igår var när en kollega beklagade sig lite, ska inte säga för mkt, men hon saknade mig & ville ha mig tillbaka då de som är kvar inte riktigt gör de dem ska, skadeglädje njaa, kan jag inte säga, mer att chefen kanske förstår att han tog fel beslut? Även om han som fick vara kvar har varit där 8 år mer än mig, de behöver inte betyda att han är bättre än mig. 
Jaja, nu fick jag de sagt också. De som har frågor om detta sista, behåll de för er själva för mer skitsnack får jag nog inte säga, haha!
 
Tjing-waitforit-ling.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0