Människors (o)likheter

Vi människor är alla olika, vi kanske strävar mot samma sak i livet, men vi tänker oftast olika & ser olika på saker & ting. Men ändå så kan vi inte låta bli att jämföra & bli avundsjuka eller sura för någon annans success. Jag är exakt likadan, man kan bli jävligt glad för den andra personen men sen kommer den andra tanken "Varför hände inte detta mig?" Eller "Varför kan inte jag få den där superkroppen som den kändisen har" Som sagt, jämförning, det är människan bäst på att göra i sina tankar.
Varför tar jag upp detta ämne då?
För jag har börjat jämföra så jävla mycket själv. Det har bara blivit så på automatik då mitt liv ser ut som de gör nu. Men jag måste sluta, men de är väldigt svårt att inte den där tanken kommer upp. Ibland vill man bara ge sin hjärna en liten smäll på käften, menmen.. ;)
 
Snart helg iaf! På fredagkväll så kommer mitt lilla team Manda & Jenny hem till mig, tänkte försöka mig på att baka ikväll, får se hur det blir. Är jävligt trött redan nu, kan typ somna sittandes vid datorn men en liten powernap så är man säkert redo igen!
Denna helg annars har man inget planerat, då sambon var gullig & städade i veckan så behövs inte de heller. En liten runda i stan blir de kanske, Jhonny snackade om att han ville köpa nya tröjor, kan bli kul :) 
 
De sägs att de ska snöa i helgen så man kanske kan få Chevelle att börja gilla de med att skjuta snöbollar på henne? Låter mycket psykologiskt i mina öron.. :) Det puckot satte ner hela sin rumpa i första snön så hon fick smått panik, har fått detta berättat av Jhonny, & jag hade velat se det så stenhårt, så jävla kul!
 
Tjing. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0