30 dagar/1 månad

Idag är det precis 30 dagar tills det är beräknat att jag ska vara på förlossningen. 
Hur känns det då? Heelt sjukt, sinnessjukt. Grädden på moset så verkar Chevelle ha blivit skendräktig. Googlade lite på det & ja, allt stämmer in på henne. Hon använder sin leksakskossa som en liten valp & bär runt med den i hela lägenheten, just denna minut så har hon bäddat ner kossan i en av sina kojjor med kudden över så antar att den sover nu i hennes ögon... 
Åter till vårt verkliga barn, haha, så efter babyshowern(<3) som jag fick i fredags så är vi verkligen förberedda att han kommer nu. Allt det där lilla som fattades har vi nu, asgött! Satte upp en tvätt-tid för imorgon så allt som vi har fått kan användas & läggas i sina lådor, sen har vi gjort en stor tvätthög också, vi är ganska duktiga på det! Speciellt nu när jag är gravid, har aldrig tappat & slabbat så mycket som jag gör nu, skyller på att magen alltid är ivägen när man ska äta/dricka något. Extra mycket när man bakar, då ser det alltid ut som att man har knådat degen med magen istället för händerna, hur lyckas man liksom!?
Även om jag ser mig själv varje dag i spegeln så blir jag varje gång helt hänförd över hur massivt stor jag är, haha!
 
Vi såg på filmen "What to expect" igår, den hade nog varit ännu roligare att se när man var i månad 3-4 tror jag. Nu blev det mer ögonblick i mitt huvud så som "Ja, det har hänt, det också, jo tjena visst." Blev bara mer sur på en kvinna som fick tvillingar & att allt gick asbra för henne, även förlossningen, tror inte direkt att de är så enkelt för någon. Sa till sambon medans vi kollade på filmen att jag vill döda kvinnorna som säger att de är så enkelt att vara gravid & man känner sig som skapt för det & blabla, eller det kändaste "Det bara skiner om en" Ja, de månaderna i mitten av allt kanske, när illamåendet har försvunnit & magen har inte hunnit bli allt för stor. Men det är en förbaskat kort period..
 
Jag tycker det känns som att han kommer att komma lite tidigare också, men får se, jag anmälde föräldraledighet/penning från 25:de då jag hellre har lite tid att slappna av än att behöva tänka på massa myndigheter & papper sista dagarna eller när han väl har kommit. Vill ha fullt fokus på M & lära känna honom & hans rutiner & allt vad det innebär att ha barn. Jhonnys & min plan för första veckan är att vi bommar igen allt så ingen kommer in eller ut utan vi ska vara i en liten bubbla för oss själva. 
 
Nu ska jag kika runt på internet för augustibarnens presenter! Alltid lika roligt att vara lite i tid så man slipper stressa med det i sista dagen. :)
 
Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0