maxi/långkjol

Idag är vädret lite för svenskt för min smak, det är varmt som fan när solen kommer fram sen när den försvinner så blir de kallt som attan. Det får hålla sig antingen kallt eller varmt hela tiden, svårt att klä sig när det är såhär.. 
 
Detta har resulterat sig i att jag har stannat inomhus idag & lekt hemmafru istället.
Vi var uppe med resterande saker upp på vinden som skulle upp dit, ställt iordning m skoskåp, hämtat en väska uppe på vinden samtidigt så jag har ngn att packa i (har en mor&sambo som klagar att jag måste packa BB-väska NU), dammsugit, städat toan & dammat av lite i lägenheten, packat upp sista kartongen så nu vill jag inte se fler kartonger mer på ett tag. ;)
Det jag egentligen skulle göra idag var att få upp gardiner i lägenheten men att stå & stryka dem på vår mini-strykbräda är inte så himla lockande.. Får bli nästa vecka (a)
 
I förmiddags så var jag på Lidl med Elin & glada Lykke, kollade in deras maxikjol som de säljer denna veckan & en sådan blev det. Som jag har letat i några månader nu efter den perfekta långkjolen så hittade jag den på Lidl, vad ska man säga om det liksom.. Älskar mina långklänningar men med den växande magen så tänker jag att en kjol är kanske lättare :) Efter det så gick jag till arbetsförmedlingen då det var ett obligatoriskt möte idag, tog 20 minuter sen gick jag hem lättad att det gick fort på AF. 
 
Imorgon är det sista gången vi ska träffas på Föräldragruppen, allt som man har lärt sig där är helt oslagbart. Är riktigt glad att vi fick en plats med där annars så hade man varit väldigt vilsen fortfarande känns de som. 
Nu fattas det bara att vi ska till förlossningen & besöka (innan förlossningen) i augusti också så är jag redo sen, förhoppningsvis.. 
 
Sen vid 13 tiden så ska jag till pappa & bli uppdaterad på hur hans postlåda fungerar & vad jag ska sköta medans han är iväg i Italien/Europa i 15 dagar, inte alls avundsjuk så jag spyr. Samtidigt så ska jag hämta hem min  lilla cykel som är i hans parkeringshus & ställa den där den hör hemma, utanför vår lägenhet. :) Den kommer nog att behöva en liten upp-putsning så som pumpa däcken, städning & fixa med cykelkorg/lampor. 
 
Efter 15 tiden så blir de dejt med Malin! Hoppas vi traskar mot Gelato så jag får käka go glass igen, åt Pannacotta/cheesecake med Jenny & Manda igår & det var himmeeeeeeelskt. nomnom..
 
Nu ska jag börja med middagen, bakad potatis blir det idag! Tror ungen kommer att älska bakad potatis sen, haha!
Tjingeling :)
 


Kommentarer
Malin

Självklart blev de glass på gelato :)
Tack för en välbehövd o mysig tjejfika o för visningen av er underbart fina lägenhet :)
Kram

Svar: Tack själv! :) kram
Therese Albertsson

2014-06-13 @ 23:01:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0