Minisäng

Nu denna veckan så fick vi hem våran bebissäng, vi tänkte att eftersom vi har fixat med allt annat så som skötbord, tvättat bebiskläder & sängkläder, och ordnat med barnvagnen så kunde vi väl lika gärna spika ihop sängen också nu. 
Tänkte skriva att sängen var nog roligast av allt & göra iordning men det var lika roligt & fixa med hans kläder i hans byrålåda & försöka bestämma vilka kläder som ska med i BB-väskan. Allt är roligt på sitt sätt. :) 
 
Nu har jag packat BB-väskan också, även om det är 2 månader kvar så är det ganska skönt att ha den klar så slipper jag göra det sen. Allt börjar bli småjobbigt att göra, redan, så att packa den väskan nästa månad skulle nog bara vara ännu jobbigare då. Om inte Jhonny & mamma hade tjatat så hade jag ju gjort det i slutet av Juli så ja, ibland så har de rätt också..
Vad packade jag med då, jag tackar att vi har internet annars så hade jag glömt över hälften av sakerna.
-Sköna leggings
-linnen/långa t-shirts som är amningsvänliga (att man ska ha amningsvänliga kläder hade jag ju totalt glömt bort)
-lypsyl (man får tydligen torra läppar av lustgasen)
-mina skönaste trosor som jag kunde hitta
-deo
-en liten mössa till M
-2 nattlinnen & shorts att sova i
-mina bästaste inneskor
-3 bodys till M
-2 byxor till M
-2 heldräkter som man knäpper från ben till hals (pajamas) till M
-trosskydd. hörde att sjukhusets är gigaaantiskaa så för att slippa känna mig som en pensionär så kan jag alltid hoppas att jag kan använda mina egna^^
-anteckningsbok & penna. Tog min bok som ingen annan får läsa i förutom jag då jag tänker att där får jag skriva av mig om allt & inget, för tänk om man bara känner helt plötsligt "vem är den där bebisen, han vill inte jag ta hand om, varför gjorde jag detta?!" Ja, man vet aldrig vilka tankar som kommer upp, kanske bara är rosa himmel men just in case..
 
Igår så var det lövmarknaden & självklart så skulle han börja pressa neråt då, göra allting så mycket jobbigare & obekvämare. Jag fick känna på min första riktiga spark på revbenet med tror jag, skuttade & skrek till lite när han gjorde det. Han har nog bara snuddat innan då denna kändes otroligt mycket mer. Spännande värre!
Det är så otroligt mycket som man hoppas på att allt ska gå som det ska, man hoppas att han växer som han ska, att alla organ & lemmar är där de ska vara & utvecklas fullt ut, man hoppas på att han ska lägga sig på rätt håll, man hoppas på att förlossningen går bra så han inte skadas påvägen, man hoppas på att han är frisk. Liksom, om man har tur med allt de, då kan man ju nästan sluta hoppas på att man kommer ha tur med något annat i sitt liv, haha!
 
Nä, nu får ni ha en glad midsommar så hörs vi när vi hörs. :) Tjingeling!


Kommentarer
Malin

Riktigt fin säng :) förstår varför ni ville ha de så gärna.
Bra att du packat väskan så vet du att du ha koll på den o på läget :)
Håller tummarna på att M blir fullt normal liten fis med tio fingrar o tår :)
Kram på er o trevlig midsommar!

Svar: Tack! :) kram
Therese Albertsson

2014-06-20 @ 19:42:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0