Helgens dåd

Helgens dåd blev att åka till Värnamo och besöka mormor på lördagen med sambo och bror Alle. Var roligt att träffa henne igen, var ett tag sen, förra sommarn nu när jag tänker på de. Men för min bror så var de ungefär 5 år sen så de var lite skillnad där! Min andra bror hade opererat sin visdomstand på sjukhuset så han mådde inte prima så han fick stanna kvar och krya på sig. 
 
Söndagen så blev de en promenad med Jhonny och hunden i de fina vädret, sen tog vi de mest lugnt. På kvällen sen kom Jhonny på att han ville se Prisoners då jag inte kom på ngt annat att göra eller någon annan film så fick jag väl väja mig denna gången, varje gång den har kommit upp på tal annars så har de funnits ngt annat som har låtit roligare. Och jag hade rätt denna gången också, jag satt mest och blev förbannad och suckade över denna film. 
Visst bra story, men inte för mig och mina hormoner nu. Blir man bara sur. Dåligt slut också, eller nja, de blev väl helt okej men den slutade typ halvt när man förväntade sig att polisen skulle börja springa eller ngt. 
Kollade på en annan också denna helg, "Remember me" med Robert Pattinson, den som kom ut precis efter Twilight hade slutat. Och i vissa scener så såg jag bara Edward the vampire, inte en människa, blev lite fel.. Men annars riktigt bra film, men denna hade riktigt dåligt slut. Hatar sorgliga slut, säger bara de. 
 
Idag så har de varit fullt upp, då vi fick hem Saku igårkvälls för Jhonnys pappa ska jobba borta så har vi nu 2 hundar att ta hand om, Saku är en border collie så är en liite större hund plus att han behöver knappt gå i koppel på Hasslö så han är inte världens bästa på detta. Men de får Jhonny ta, han är lite starkare än mig ;)
Men jag tränade första gången sen december idag, fyfaan kan jag bara säga, värre än när man blev frisk från körtelfebern, alla gånger. Benen skakade som spagetti som har kokat allt för länge, hemskt, men skönt att börja igen! Sen gick vi hem och jag var så trött & hungrig så jag blev illamående men tro inte att jag fick behålla de jag sedan åt, näädå, de kom upp lika snabbt igen. Bebisen tkr jag är tjock nog, haha, skämtaaar.
 
Sedan gick vi och lämnade nya lägenhetsnyckeln så nu ska de börja tapetsera, och vi bad dem att ej sätta upp hatthyllan så vi slipper ha dem hålena direkt på den nya tapeten. :) 
Sen blev de Maxi och efter de så var jag lite mindre död så nu ikväll blir de bara att ta de lugnt och känna träningsvärken komma som ett brev på posten. 
 
Tjingeling! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0