Ner & upp som en galen tupp

Kvällen igår var fan bara skit, lägenheten, sen loggade jag in på a-kassans hemsida för att se om de har mailat mig ngt om beslutet om jag får pengar eller inte. Då har de mailat mig för 2 veckor sen att de behöver komplement och att de ska komma in inom 2 veckor, fick PANIK! Sen dog kanalen som jag kollade på tv, då sa jag till sambon;
- Döda mig, jag vill hänga mig. Vill inte vara kvar, jag pallar inte mer! 
Japp, då kändes de som att botten var nådd. Jag tog till min sista energi och bad till min skyddsängel att ge mig extra styrka till idag för att jag skulle orka ordna upp allt. ( Jaa, jag tror på att jag har en skyddsängel, take it or leave )
Sen när jag skulle göra mig iordning för att gå och lägga mig så fick jag ont i ryggen. Japp, de var tur att jag har Jhonny annars vettefan vad jag hade gjort. Ärligt.
 
Men nu är det en ny dag! Nya tag, skönt som fan.
 
Så jag gick upp vid halv 8 imorse och ställde mig direkt i duschen för att klara av denna dag, sen när jag kom ut så satt Jhonny med lägenhetskvinnan i luren som vi träffade igår. Vi får lägenheten! TACK! Ett steg åt rätt riktning för denna dag. :) Inflyttning vid 1 Juli, då lägenheten har legat ut så länge så är de flexibla nog att vänta på oss och våra 3 månader för uppsägning på denna som vi har idag. Sen imon kl 11 blir de kontraktskrivning! Heelt sjukt. Men ja, sen får vi åka till Happy Homes och bestämma tapeter till alla rum i lägenheten, aah. Ja, får bli ett eget blogginlägg om lägenheten annars så kommer ni får läsa i evigheter. :) Fortsättningen på min dag....
Sen gjorde jag mig iordning och vid 10 i 9 så går jag till Trygghetsrådet för att gå på utbildningen då, den var riktigt rolig, jag fick lära känna mig själv på en helt annan nivå. Riktigt givande men samtidigt creapy. Även om jag satt med en helt igenkorkad snok av snor då jag glömde nässpraj så blev jag inte förbannad för de, utan var intresserad av utbildningen istället. :)
Vid 12 så går jag hem och äter lunch och sen ringer jag till min förra arbetsgivare för att få iordning på min kompletterade info jag behöver utav dem, hon mailar och samtidigt postar ett påskrivet underlag. Check! Ett annat som gick glasklart, det jobbigaste samtal av dem alla är att ringa till a-kassan och förklara läget. 
Vid 10 i 1 är jag redo för att ringa till dem men de öppnar inte kundtjänst förrens vid 13. Fatta jobbigt läge. 
Men jag kollar lite på internet medans jag kollar på klockan som går evigheters sekunder fram. Sen ringer jag 13.01 (vid 13 så kom jag inte fram heller) och får då prata med en jättesnäll kille och han skjuter fram mitt ärende 1 vecka till nästa onsdag! Fatta vilken lättnad! Då Uniflex postar det idag så kommer jag få de kanske imon eller torsdag och då kommer de hinna få pappret till måndag! Förhoppningsvis.. 
Så allting ordnade sig! Så jag tackar och bugar för denna dag blev bättre än vad gårdagen slutade. 
 
Och för att lägenheten var borta från hemsidan var för att de hade tagit bort den för de visste att vi ville ha den även om vi ej hade sagt de, då visar man verkligen att man vill ha den kroppsligt istället. Haha! Men när jag står och startar fläkten i köket för att se att den funkar bra då förstår man kanske att vi vill ha den, eller ngt.. :P
Mer om de någon annan dag!
 
Nu ska jag diska upp resten utav vårat berg vi har skapat på ngr dagar, tjingeling från en fjollig fling!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0