Första mätning&vägning!

Var hos barnmorskan igår för första vägning, mätning & lyssna på hjärta-besök. Vi bokade in alla besök för sommaren samtidigt & så fick jag svar på "alla" mina frågor också. 
 
Än så länge så har jag gått upp runt 5 kg, blodtrycket var perfekt, mätning av magen=mätning utav barnet var perfekt enligt min kurva för vilken vecka jag är i, & avlyssning av hjärtat var roligaste av allt. Hon hade en manick så jag fick höra på hjärtat också samtidigt som hon, det slog jättejättefort 148 slag/minut. Helt normalt sade barnmorskan, så ja, allt var perfekt & var som de skulle. Otroligt betryggande att höra :)
 
Vi pratade om att han för mycket liv & att han styr mitt liv redan nu(sparkar som satan & jag får ej ligga på sidan längre), har fått en väldigt lugn & jättetrevlig barnmorska som samtidigt har lite glimt i ögat. Jag frågade om jag vågade åka iväg långt bort så som exempel Göteborg 1 månad innan beräknat & det var inga problem alls enligt henne, plus att om det började sätta igång så skulle vi ändå hinna köra hem för förstaföderskor tar de ungefär 12 timmar för innan ungen kommer ut. Jippie. 12 timmar utav ren pain.. Cant wait!
 
Haha, Jhonny sa att han kommer nog aldrig att köra så fort som då isåfall, men de kommer förhoppningsvis ej att hända. Han får gärna vara exakt i tid, precis på pricken tack!
Hon sa att jag hade fått en väldigt fin bula så de är ju alltid en rolig komplimang men speciellt av en barnmorska som har jobbat med det i X antal år & har sett många magar troligtvis.. 
 
Men nu ska jag sova! Gonatt :) 


Kommentarer
Malin

Gu vad roligt :)
skönt att allt är bra o som det ska vara :)
Måste vara en härlig upplevelse!

2014-05-14 @ 08:45:58
URL: http://malinryke.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0