Långhelg

Ojskipojski, sikken långhelg! Orkar nog inte skriva ut hela helgen & vad som hände men kan ju iallafall säga att de var riktigt trevligt, mysigt & roligt! 
Vi började med Ullared & där köpte vi allt som vi hade skrivit upp på listan förutom babysele då vi kom på att de är klokt att prova en innan vi köper kanske. Och babynest hade de ingen bra. Men jag är riktigt nöjd med allt vi hittade på Ullared & deras priser, lovely!
Efter lunchtiden så kom alla & skulle handla så efter den tiden så var de bra jobbigt att gå & kika på prylar så vi gick & betalade sen gick vi lite i butikerna utanför sedan blev de en bilresa till Göteborg som pga avspärrningar så blev den lite längre än nödvändigt men vi kom fram tillslut iallafall! 
Hotellrummet var väldigt fint men toan hade endast glasväggar, och om man skulle på toa så fick man dra undan en gardin ifall man inte ville att Jhonny skulle se när man skulle gå på toa då, helt sinnessjukt, haha. 
Men utsikten var helt otrolig, riktigt underbar där man såg över hela kajen, med en massa båtar & floden(tror de var en flod?), var helt oslagbar.
På kvällen så satt vi allihopa i bubbelpoolen & bara njöt & pratade skit, riktigt skönt att få slappa efter en lite hektisk dag med endast 3 timmars sömn från natten innan. Och efter de så satt vi uppe i hotellets Skybar och njöt lite till med utsikten, men vid halv 11 så kände jag att mina ögon började gå i kors så då viftade jag med den vita flaggan, haha. 
Dagen efter så gick vi lite på stan & kikade runt, hittade inget speciellt direkt & sen vid 4 så åkte vi till Jhonnys morbror & hälsade på, första gången jag fick träffa den delen utav hans släkt, & de var riktigt trevliga, då de är finska så hade de en liten brytning men jag har vant mig med de då Jhonnys mamma har en likadan brytning. :) Så gulligt, tänker lite på Mumin i mumindalen men ja.. haha! Vi sov över hos dem & sen vid lunch så åkte vi till min syster Sofia då hon har en liten lägenhet där så vi tog med henne till Ikea & åt lunch där & handlade lite småplock & skötbord så nu fattas det bara en säng så är vi redo för M att komma! :)
Hemfärden hem från Göteborg var väldigt spännande, bådas mobiler dog & vi körde vilse i skogen. Så vi fick stanna till vid en karta & försöka läsa av den vart vi var & vart vi skulle, men efter 4 1/2 timma så kom vi hem! ;D
Och lika underbart är det när man har varit iväg & sen kommer hem till sina små djur & sitt hem igen, även om de är fullt med kartonger. ;)
Snabb historia om min långhelg! Nu ska jag dra till min bror Alle & spela Bingolotto så nu hinner jag inte berätta mer. ;P 
 
Tjing! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0