lugna solen

Min dag idag har varit ganska lugn, skönt lugn. Jag fick gå upp redan vid 7 imorse då Chevellen helt plötsligt var absolut tvungen att gå ut & kissa. Så jag fick glatt ta på mig kläder & traska ut med en springandes chihuahua 5 meter framför mig. Och ja, hon har nog aldrig kissat så mycket som hon gjorde denna morgon, haha. 
Så min morgon startades ganska tidigt, ovanligt nu för tiden, i soffan fram till runt 11 tiden, då började jag göra mig själv iordning. Jag fick byta ut lakanet i sängen då en viss liten dam hade dragit av sig sin trosa mitt i natten, fick gå ut med Chevellen igen, diskade ett litet miniberg vi hade lyckats skapa etc.. Sedan vid halv 1 så gick sambon & jag ut på stan då jag behöver inhandla lite presenter då folk har fyllt år/ska fylla år inom en snar framtid, haha. Men försökte mest hitta inspiration, hittade lite men inte mycket.. Jag inhandlade min mammas mors dag-present på nätet iaf, fick redan ett sms med kollinr så de har redan skickat iväg det, underbart med snabba leveranser!
När vi kom hem så la jag mig på balkongen & bara njöt av solen. Försökte sudda bort alla tankar från huvudet & bara njuta av värmen, men det är mycket svårare än vad man tror. Man börjar ju alltid tänka på något tillslut. 
 
Chevelle är mycket bättre idag, hon har sovit nästan hela dagen, de stunder hon ville busa har varit väldigt få gentemot hur det brukar vara. Så inga långpromenader även om man vill då detta underbara väder är & besöker oss. Glömde berätta igår att djurvårdaren kollade på hennes tänder också & hon har fortfarande sina valptänder kvar så nästa fredag så ska hon in klockan 9 på morgonen på fastande mage & plocka bort dem, och samtidigt så satte hon upp att veterinären skulle kika lite på hennes knän också. Hon har inte haltat på några dagar nu men det är alltid bäst att kolla ifall det har hänt något när hon har blivit fullvuxen. Så om vi får att de är OK med knäna så har vi det i bakhuvudet, men ifall de hittar något så vet vi om det. Hatar att gå ovetandes & alltid vara orolig när hon börjar springa & vill leka. 
 
Ikväll så får jag lite egentid, vettesjutton vad jag ska hitta på.. Får se vad jag kommer på. 
 
Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0