Rensning

Denna vecka är ganska död, men jag är väl inne i min döds-tysta-vecka nu, haha. 
Har fixat lite med flyttkartongerna & rensat lite mer i de sista kartongerna som var kvar uppe på vinden som Jhonny hade tagit ner. Fanns en del att slänga kan man säga, men hittade en del roliga saker med, så som mina gamla barnböcker & Barbies. Trodde inte att jag hade så många Barbies, men jag hade fetefel kan jag ju säga plus att jag trodde mamma hade slängt allt sådant när vi flyttade från huset på landet. Så det var riktigt roligt att hitta :) 
Jag la undan alla höst/vinter/vår/högklackade skor i en kartong&påse då jag ej kan använda dem nu & de behöver inte finnas i lägenheten förrens när hösten kommer härnäst. Så det blev en himla massa plats i min garderob nu!
Och en massa plats tycker vi om, jag vill nästan packa ner allt i kartonger & sätta upp på den nya vinden så det kan vara luftigt & fräscht i den nya lägenheten, det är min dröm just nu. :) Kan vara för att jag ser framför mig att de kommer vara en massa barnleksaker överallt istället, men det är en helt annan grej, haha.
 
Fick ett sms idag av en utav mina bästa kompisar och som gjorde min hela dag mycket bättre, då jag är den första i mitt kompisgäng som ska få barn så kan man alltid bli lite rädd då förändringar kommer att ske & de är inte små förändringar direkt. Då jag vet & har fått inbankat ganska mycket att M är efterlängtat av mina vänner så blir man ändå rädd, på automatik blir man väl de.. Men iallafall, hennes sms var mycket väl behövande & peppande, några få ord kan göra en annan människa oerhört glad för en hel dag. Då kan man tänka sig hur glad man kan göra resten av sin omkrets om man bara lägger lite tid på det. 
 
Tankevärd Tjing! ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0