min helg

Denna helgen var vi då som sagt i Simrishamn & hälsade på hos Jhonnys mamma, Maarit. Hon är från Finland & pratar svenska med finskbrytning, tror man förklarar de så? Första gången jag träffade henne så fattade jag knappt vad hon sa men nu fattar jag allt. Man blir van väldigt fort antar jag. :)
Det var väldigt trevligt där & det var jättekul att se Maarits min när hon fick se stora Max & när han log mot henne för första gången, helt underbart!
Men denna helgen så har han börjat dregla ofantligt mycket & nu har vi börjat misstänka att en tand börjar tränga fram, (jag vet, helt otroligt redan nu?!) då vi googla lite på de & han har diarré, dreglar & vill tugga på saker för att de gör ont så kan de vara påväg, allt detta ser vi hos honom. Han var lite grinig ikväll med för ingenting, de enda som hjälpte var närhet & när man stod upp & gungade med kroppen. Men ja, vi får se om de uppkommer något eller om de är något helt annat.
Helt ofantligt oavsett allt detta, vi har ett barn. Jhonny & jag, kan ni fatta de eller? Inte jag knappt.. 
Helt ärligt så blir jag ibland rädd för att vara själv med vårt egna barn, vet inte om de är vanligt hos förstagångs föräldrar eller om det är jag som är en jävligt osäker/dålig mamma men så känner jag ibland iaf, för tänk om han börjar gråta eller om det händer ngt med honom & jag inte kan göra ngt för att hjälpa honom? Bah, ja, många tankar & rädslor uppkommer ibland. Då blir jag rädd för mig själv, är jag rädd för vårt egna barn eller bara själva situationen som kanske kan uppkomma? 
Har förstått att de är otroligt skönt att ha Max i min mammas famn eller Maarits famn för de vet ju vad man ska göra allt som oftast i alla situationer då de har varit med i gamet ganska länge. :P Både lördag & söndagmorgon så hade Maarit Max ngn timme så vi fick sova lite till, helt underbart var de! 
 
Jag fick min födelsedagspresent av Maarit också, eller Jhonny & jag gick till en jättemysig butik i Gärsnäs där hon bor & så fick jag välja vad jag ville & då valde jag en jättefin lykta! Ja, jag har ofantligt många lyktor men jag skyller på att de är mörkt länge & fort nu.. ;)
Den med text på fick jag av Maarit, den bredvid fick jag av Stina helt random på vår Halloween-fest förra veckan :)
Buketten köpte vi för att få lite liv i köket & hemmet för festen.. ;) Den är påväg att dö, jag vet...
 
Idag har Max namnsdag för namnet Theodore också, var inte jag som insåg detta utan det var faktiskt hans gudmor Manda! I sådana små tillfällen så får mitt hjärta lite fnitter. 
 
Tjingeling!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0