Dumbo

Idag var det besök på barnvårdcentralen för vägning & mätning som vanligt. Denna gång stod vågen på 6.750 g & han är 62.5 cm lång, alltså så har han vuxit nästan 10 cm på 2 månader. Jag tyckte väl att han har blivit förjävla lång! ;)
Han har gått upp lite i vikt också även om han har varit förskyld med feber, nu när jag kikar på vad han vägde förra gången så har han gått upp nästan 1 helt kilo på denna tid. Helt sinnes! 
 
När vi gick hem så köpte vi 2 tårtbitar för att fira att vår lille Max mår bra, följer sin kurva & lite där till. Men ja, vi ville bara äta lite sötsaker också men kom på att vi kan säga att vi firar våran Max som är över 2 månader nu.. ;)
 
Har annars idag vikt & lagt undan tvätten från förrgår, rensat bland Max garderob & lagt undan kläder som var i storlek 50/56 då dem är alldeles för små nu. Nu satsar han på 62/68 för en liten stund ;) Det var väldigt skönt att få kontroll & fint i hans lådor då dem har varit lite i smått kaos med alla storlekar & färger. Nu var jag så smart & lade de största storlekarna längst ner i högarna. *litenlampapoppauppovanförskallen*
 
Annars så var planen idag att dammsuga & städa toaletten, får se om det blir gjort idag eller imon. Känner att min energi börjar sakta falna redan.. Måste få min halloween-kostym redo inför imorgon-kväll men de är inte jättemkt som ska göras, kanske är därför som jag puttar fram det hela tiden.. (a)
 
Max har börjat le & skratta lite smått & när jag såg denna bild så kände jag att han är min lilla Dumbo, utan de stora öronen (tack gode gud för det).
 
Tjingeling! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0