Skrik & Panik

 
Ungefär som Skrik & Panik känner sig på bilden, de kände jag igår. Självklart när jag för första gången får verklig panik för Max skull så är Jhonny iväg på ett jobbmöte. 
 
Det börjar med att jag ska upp & byta blöja på honom & då sätter han igång med sitt vanliga skit-race (han skiter ner bokstavligt talat ner hela mig), detta sker varje morgon & man lär sig aldrig tydligen. Haha!
Sen när han är klar & jag ska precis sätta på blöja så måste han hosta, så jag tar upp han i famnen helt näck & får se till att han hostar upp en jävla massa slem då han har blivit förskyld. Han hann inte ens bli 2 månader innan den skiten kom. :( Sen när jag ska ta en handduk för att ta bort allt slem så hugger det till mellan mina skulderblad så jag blir blixtstilla av smärta medans jag har han på axeln hostandes, tar snabbt en handduk & känner hur jag kmr svimma om vilken sekund som helst så jag lägger han på skötbordet för att inte tappa honom & sätter mig snabbt i gungstolen & hämtar andan, kommer på att han får inte luft liggandes så jag tar upp han & halvspringer till soffan & där sitter vi & väntar tills Jhonny kommer hem 1 1/2  timme senare ungefär, då har jag ringt till Hälsohuset i panik för jag vet inte hur jag ska göra med hans slem i halsen bäst. Men koksalt & nässug var de enda som jag fick tips på. Vatten kunde jag ge också då mjölken gör halsen slemmig också. Och när han sover så ska han ligga lite upp med huvudet, lite tips som man kan förstå med lite huvud-tänk. 
 
Ja, denna dag... Jag & Jhonny har blivit förskylda också, så typiskt att alla ska bli sjuka samtidigt man blir verkligen aptrött av förskylning ju. Mitt har satt sig i halsen som vanligt & nu gör de ont i lungorna också när jag hostar, woho. 
 
Tjingeling från en harklande-häxa!


Kommentarer
Stina

Hoppas ni blir friska hela familjen snart!!

Svar: Tack! :)
Therese Albertsson

2014-10-26 @ 20:15:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0