Chevelle

Chevelle har bara blivit jobbigare & jobbigare när vi ska klippa hennes klor så nu gav vi upp & gick till Hundbiten & fick hjälp. Underbart! De hade ingen munkorg som var så liten som skulle passa henne då jag sa att risken finns att hon kommer bitas då en främling kommer att röra henne. Så jag fick hålla i henne medans hon stod på deras bord och hålla i hennes huvud & framben medans de tog bakbenen. Alla klor blev klippta tillslut men de var inte med lite tålamod & svett som fick komma fram.. Hon var riktigt duktig om man jämför med här hemma & vi fick bra tips så nu vet vi hur vi ska göra till nästa gång :) Tror det hela hjälpte att hon själv fick stå på sina ben. 
 
Vi alla gick ner till Hundbiten, Max, Jhonny, jag & Chevelle. Så vi fick se hur Chevellen beter sig med en barnvagn också på en lite längre sträcka & hon fattar inte än att om hon är framför vagnen så kommer hon bli överkörd men hon lär sig väl efter ett tag. :)
 
Nu när vi kom hem så fick hon ett litet hundben som vi köpte från Hundbiten då hon var så duktig, sikken lycka från hennes sida! Hoppas bara att hon fattar de också, haha. 
 
Tjing! 


Kommentarer
Malin

Säg till nästa gång så ber jag mamma hjälpa er. Hon är van vid sin förra hund som försökte hugga henne varje gång hon tog fram klotången. Hon hjälper alltid mig med Brittas klor :)

2014-09-11 @ 19:54:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0