Tisdag

Denna morgon så tog Manda, Jenny, jag & Max en morgonpromenad genom stan & runt omkring, mycket behagligt även om de var lite kyligare så tunna vantar behövdes så var de skönt när man hade börjat traska lite så värmen uppkom i kroppen. :) 
Vid 9 tiden så var vi redo för frukost så vi gick till Espresso House & tog frukost-paketet. Var riktigt gott att dricka chai latte när man är lite frusen. Max var snäll som vanligt, även om han gnällde lite så var de bara för att påvisa ibland att han behövde byta ligg- sittställning eller äta. Alltså mycket lätt att ordna. ;) 
Även om de var otroligt jobbigt att ställa klockan för att traska upp för att hinna göra sig iordning lite iaf så var de totalt värt de när man väl var ute i friska luften!
 
Nu på eftermiddagen så har jag bakat Gula rutor inför mitt kalas, ska läggas i frysen inför söndagen ska komma. Jag kom på att mamma ska göra choklad & banan tårta till mitt kalas så att göra något chokladigt innan tårtan blir lite kaka på kaka så var tvungen att hitta något annat utan choklad, men jag gör nästan allt med choklad så jag stod lite tomhänt, men Manda & Jenny hjälpte mig tur väl, gula rutor kunde man ju göra! Har aldrig gjort de själv, men har ätit dem. ;) Så nu ska jag bara komma på en sista grej att ha innan tårtan så är jag klar, en liten lätt kaka kanske, men vad? Får googla små kakor, haha! Eller kika i mina små böcker..
Kan inte baka mer idag iallafall, får hitta nästa sovtimme för Mr M imorgon så får jag fortsätta att baka då. 
 
Får se vad denna dag har mer att erbjuda. :)
 
Tjing! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0