Vuxenpoäng

Vuxenpoängen bara flyger in nu när man har barn, men visst, svårt att inte skramla in dem.. 
Vi var på Handelsbanken igår & öppnade upp ett sparkonto till Max, då började bankkvinnan snacka om aktier & fonder hit & dit. Jag fattade noll, kollade på Jhonny & kände mig som en ren idiot. Men nu är hans konto up & running iaf! ;) Första barnbidraget kom in på mitt konto igår också, kändes som att jag var 16 igen & bodde hemma & fick mitt barnbidrag. Men nu var de visst till mitt egna barn, helt sjukt.. 
 
Kyrkan & församlingshemmet är nu bokat inför hans dop, vi har (Jhonny har) fixat med inbjudningskorten & ska beställa dem på måndag, vi tänkte ha betänketid under helgen om vi är helt säkra på färg, text m.m. 
 
Medans vi satt & åt lunch på Espresso House så skrev vi upp alla vi skulle bjuda för att se hur många kort vi behöver beställa, allt som allt så slutade vi på 39 pers. Japp, lycka till att försöka baka världens-största-tårta-till-40-pers... Men fick lite små bra tips av Manda :) Tänker att på måndag, då ska jag kolla upp lite tårt-inspo inför dopet/mitt kalas. 
 
Jag fyller ju år den 2 oktober så ska ha mitt kalas den 28:de sept. Då blir de planering som heter duga för att se vad som ska bakas, städas & putsas. Älskar att ha mitt egna kalas, kan vara för att jag älskar presenter men ja.. höh (a)
 
Nä, nu ska jag gosa & lukta på min bebis. :)
 
Tjing! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

theresealbertsson.blogg.se

Man kan inte vara annat än sig själv.

RSS 2.0